Nikolinas

Prylbutik - tips!
När jag var yngre fanns det en butik i porten bredvid mig som jag tokälskade, och då menar jag verkligen tokälskade!. I princip varje helg brukade jag gå ner där och bara titta och klämma och känna på alla saker som fanns där, och trots att precis samma saker fanns kvar i butiken helgen därpå så gjorde jag samma sak om igen, och jag kunde inte få nog. Nu undrar ni förmodligen vad för obskyr butik jag bodde bredvid är jag var yngre, och nej det var ingen myskobutik med konstiga saker, utan en helt vanlig prylbutik som sålde lite alltmöjligt, från blommor till roliga suddigum och vaxdukar etc. En riktig mysbutik!.
 
Något år efter att vi hade flyttat så stängde den butiken igen, och det var verkligen tråkigt med tanke på att jag brukade besöka butiken från och till även efter att vi hade flyttat. Ända sedan dess har jag varit på jakt efter en liknande butik, och trots att jag har hittat några stycken så har de flesta av dem stängt ner nu. Tråkigt nog kanske Sverige inte är det rätta landet för små prylbutikter, eller så har jag helt enkelt inte hittat till rätt kvarter än ;-).
 
 
Hur som helst har jag nu hittat en liknande butik till den jag bodde bredvid när jag var liten, och lyckan kunde inte bli mer total!. TGR heter den och den finns bland annat vid Centralen och i Skanstull, och man kan verkligen hitta allt mellan himmel och jord där för nästan inga pengar. Helt perfekt för alla oss som vill spara in en liten slant eller två på inköp. 
 
Här ovanför kan ni se två av mina senaste inköp därifrån. Alltså kaktusarna är ju hur gulliga som hellst och jag funderar redan på om jag ska köpa hem ett paket till nästa gång jag går förbi butiken. Vad tycker ni?, har ni varit i den butiken någon gång eller känner ni till någon liknande som ni kan tipsa om?.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress