Nikolinas

Lunch och en promenad genom regniga Stockholm
Sådärja, nu kom jag äntligen in på bloggen igen!. Redan igår mårkte jag av att det var svårt att förhandsgranska inläggen, och ännu svårare att komma in på själva bloggen, men efter lite väntande så gick det att komma in. Men så imorse när jag försökte logga in så gick det bara inte, och problemet har pågått ända fram tills nu, så därav utebliven uppdatering. Men det är ju inte hela världen och jorden fortsätter ju faktiskt att snurra trots att jag inte kan komma in på bloggen ;-). 
 
Så nu vet ni det, och nu tänkte jag istället rikta fokus mot det som jag har haft för mig denna regniga onsdag. Som vanligt gick jag upp vid sjutiden och gav mig ut med råttis (som tyvärr inte mår så bra idag, stackarn måste ha fått i sig något konstigt igår för hans mage är inte på topp om man säger så..) och sedan blev det en liten frukost innan jag begav mig till stan för en tidig lunch. Lunchen bestod av sushi och kinesisk buffè på favoritstället i kulturhuset (tog tyvärr inga bilder då jag var så hungrig att jag vräkte i mig allting såfort jag satt mig vid bordet :-P) och sedan blev köpte jag lite nödvändigheter innan jag begav mig hem igen.
 
Nu sitter jag alltså här med matkoman deluxe då jag alltid äter på TOK för mycket varje gång jag är på det stället då allting är så himlans gott!, och fixar lite med kommande inlägg så att ni har något roligt att läsa ikväll.
 
 
 
Ja, dagen till ära så bjussar jag på två bilder av regninga/snöiga Stockholm. Testade att redigera dem på ett annat sätt denna gång, och tycker att de blev så mycket roligare att titta på jämfört med originalet. Att lite fix med ljuset och färgerna kan göra så stor skillnad på en bild kommer nog aldrig att sluta faschinera mig, och om jag hade tid hade jag lätt gått en kurs eller två där man lär sig hur man fixar bilderna mer ingående. Tycker verkligen att det är så himla kul att pilla med, och just bra redigerade bilder gör så stor skillnad på en hemsida/tidning överlag. 
 
Så har ni några bra/roliga/intressanta redigeringstips att dela med er av så lämna en kommentar!. Jag tar emot alla tips jag kan få och kan nog dela med mig utav ett tips eller två själv om ni vill ha.
 
Nu tänkte jag ta en liten fikapaus innan arbetet fortsätter. Hoppas ni har haft en fin dag fram tills nu :-).
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress