Nikolinas

Hur man blir av med en förkylning.
Hej på er!, hur har er lördag varit (so far)?.
 
Min lördag har varit helt ok, ingenting jag egentligen kan skryta om då jag i princip har legat hemma hela dagen och spelat tv-spel, då med undantag för promenad med råttis samt när jag gick iväg och åt en pizza vid lunch :-).
Nu har jag tyvärr kommit till det stadiet i förkylningen där jag har energi att vilja göra en massa saker men inte tillräckligt med energi för att faktiskt orka genomföra dem. Ja, det lät ju hur flummigt som helst..., men jag tror att ni kan känna igen er i vad jag menar. Detta är den värsta delen av en förkylning om ni frågar mig, för jag blir så otroligt rastlös och uttråkad, alltså så pass att det känns som att det kliar i hela kroppen för att jag inte har gjort någonting och det går inte heller att göra mig av med det då jag inte har tillräckligt med energi för att göra något åt det.. Ja, en riktigt ond cirkel om ni frågar mig, så vi får hoppas att denna förkylning blir kortvarig!.
 
 
När vi ändå är inne på ämnet förkylning så tänkte jag passa på att tipsa er om några sidor jag har hittat med lite råd om hur man blir av med en förkylning snabbt. Det mesta har ni nog förmodligen hört tidigare, men man vet aldrig, det kanske finns någon superkur som ni inte har stött på än!. Jag tänker i alla fall testa varenda en av dem för att bli frisk så snart som möjligt, det är verkligen inte läge att bli förkyld nu!.
 
Ni hittar dem här, här och här.
 
Nu ska jag ordna en sallad att njuta av framför Maleficent som precis började på 5:an. Älskar verkligen den filmen så om det är någon utav er som ännu inte har sett den så rekommenderar jag verkligen den. Sedan har jag förberett en äppelpaj till mellon ikväll, är det lördagsmys/mellokväll så är det :P.
 
Hoppas ni får en underbar kväll!.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress