Nikolinas

Hundar har visst egna personligheter
Det är alltid lika kul när jag strax efter kl 6 på morgonen försöker locka med mig råttis till morgonträningen, för han är verkligen inte en morgonpigg hund.. Eller egentligen är han det då han oftast brukar vilja ha morgonpromenaden runt 7-tiden, men om jag någon gång försöker få ut honom innan dess, exempelvis som idag när jag skulle på just morgonträning, så tittar han bara på mig för att sedan vända sig med ryggen mot mig och somna om. Tur att han bara väger ca 2 kg så att jag enkelt kan ta honom under armen när han totalvägrar, det hade varit betydligt värre om jag hade haft en schäfer eller kanske en grand danois ;-P. 
 
Hur som helst kom vi iväg i alla fall och när han väl är där är han världens lycklagaste hund tack vare all uppmärksamhet han får, men vägen till träningen är alltid en kamp. Ja, de som säger att hundar inte har en egen personlighet har nog aldrig haft en hund själv. 
 
 
Så nu sitter jag här helt mör i kroppen och funderar på om det är dags för en andra frukost. Det var ett riktigt mördarpass imorse, så om jag ska orka med hela dagen samt kvällens träning är det bra om jag fyller på ordentligt med energi!. 
 
Hoppas ni har haft en härlig morgon och kom ihåg att kika in här vid lunch då jag har förberett ett rikigt bra inlägg tills dess. 
Lillemmish- mode - inspo

Ha en bra torsdag

Angelika Eriksson

Haha jag har oxå två morgon trötta hundar 😀, dock väger dom lite mer än 2kg, har 2st tibetanska mastiffer, så inget man tar under armen precis 😉. Önskar dej en fin dag!

Svar: Vad kul att höra :D, hoppas du får en fin fredag!
Nikolinas

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress