Nikolinas

En bra rutin på helgmorgnar
Någonting som jag försöker ha som rutin på helgmorgnar är att ta en långpromenad med råttis vid mariaberget. Det är en riktigt härlig runda att ta då det oftast brukar vara helt tomt på folk, och vid månader som denna, när vi brukar ha ganska dåligt med sol, så brukar man nästan alltid få lite sol i ansiktet när man går där. Dessutom att man både har en fantastisk utsikt över Stockholm, samt har möjligheten att se solen gå upp mellan hustaken, ger verkligen ett megastort plus i kanten!.
 
Ja fördelarna är många, men ändå är det svårt att ta sig dit vissa morgnar, morgnar som exempelvis denna, då det var så otroligt kallt att jag helst av allt ville gå raka vägen hem igen och krypa ner under täcket framför en film. Men jag är så glad att jag inte gjorde det för det var så otroligt härligt och uppfriskande att komma dit upp och andas lite frisk luft samtidigt som jag såg Stockholm sakta vakna till liv. Ja, riktigt härligt var det och nu när jag sitter här och skriver detta inlägg känner jag mig mer energisk än någonsin!. Tänk vad en liten promenad, frisk luft och en härlig utsikt kan göra för en!.
 
 
 
Ja, om ni var lite nyfikna över hur det kan se ut uppe på mariaberget en morgon som denna så har ni resultatet här ovanför. Erkänn, visst blir ni lite sugna på att få se detta på morgonkvisten ;-).
 
Planerna för denna dag är inte riktigt satta än. Något jag bör göra är att gå och handla, kaffet är i princip slut här hemma nu och en morgon utan kaffe är helt enkelt inte en morgon för mig... Så det ligger just nu högst upp på min att göra-lista för dagen. Dessutom hittade jag även ett roligt recept på en uppfriskande gingershot som man kan ta på morgnarna, som jag är riktigt sugen på att testa. Om jag ändå ska gå och handla kan jag likagärna passa på att köpa ingredienser till den också, och om jag testar den bjussar jag givetvis på receptet här!.
 
Har ni några roliga planer för denna dag?.
 
MALIN SUNDIN - MOM TO BE

vilka fina bilder!

Svar: Tack! :D
Nikolinas

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress