Nikolinas

"Simning, fika och en strimma sol."
Söndag idag och alltså sista lediga dagen innan vi börjar om på nytt med en ny vecka och nya måsten. Det kanske inte låter sådär megakul, men jag har en hel del roliga saker planerade för den kommande veckan så jag tror inte att det kommer att bli så illa ;-).
 
Men som sagt, är det bara söndag än sålänge och denna dag tänkte jag ägna helhjärtat åt träning. Det står läger på dagens schema och då jag snart måste ge mig iväg tänkte jag att vi istället tittar på hur min gårdag såg ut.  Precis som rubriken avslöjar, så innehöll den både simning, fika (eller rättare sgat fikor :-P) och en strimma sol, så nu tar vi och kikar lite närmre på det här nedanför ↓.
 
 
Morgonen började med en liten frukost och en kort runda med råttis innan jag gav mig iväg till eriksdalsbadet för att simma några längder. Var där redan vid 9-snåret för att undvika alla barnfamiljer, och förstå mig rätt nu, jag gillar barn, men när jag är och simmar vill jag gärna att det ska vara så få människor och så lugnt som möjligt. Jag blir mer effektiv då och det är precis så jag vill ha det!.
 
Så efter att ha simmat några längder och bastat på det så passade jag på att belöna mig själv med en chokladbiskvi och kaffe till det. Det var ju ändå lördag och då just lördagar är min s.k "fuskdag" var jag tvungen att passa på!.
 
 
Vädret påvägen hem sedan var däremot inte det roligaste, grått och regnigt... Visst, det kanske inte gjorde så mycket då jag ändå precis hade badat och var blöt om håret, men när man dessutom släpar på två knökfulla matkassar i det pissvädret då är det verkligen inte så kul. 
 
Bilden ovanför tog jag på vägen hem och tyckte att det var så fint med det bara trädet med huset i bakgrunden, att jag var tvungen att föreviga det på bild. Man kan verkligen hitta skönhet i de enklaste sakerna när man går runt på söder, ja om ni frågar mig i alla fall.
 
 
Men trots att vi hade en dålig start vädermässigt på förmiddagen, så klarnade det upp fram emot eftermiddagen och ingen var lyckligare än mig! (ja möjligtvis råttis som dyrkar solen ett snäpp mer än vad jag gör). När vi då äntligen får sol så kan man ju bara inte sitta inne och häcka, så jag kopplade råttis, snörade på mig skorna och gav mig ut i eftermiddagssolen.
 
Riktigt härligt var det, och jag kan lugnt säga att jag inte var den enda människan på söder som tänkte på det sättet..
 
 
Efter en liten promenad hamnade jag inne på en av stammiskrogarna och unnade mig en cider och en korg med popcorn. Något som verkligen är gravt underskattat är just popcorn, jag skulle lätt kunna äta det varje kväll i veckan men tyvärr hade nog inte min mage varit så glad över det. Men eftersom det ändå var lördag, fuskdag, etc. och att jag då fick unna mig (ja ni har redan läst det en gång här ovanför, men man kan ju alltid påminna ;-)) så ja, då unnade jag mig lite till. 
 
Gott var det och ja älskar verkligen att sitta där och titta ut genom fönstret på alla människor som rusar runt till höger och vänster. Det är rogivande på något sätt, och vissa människor är ju betydligt roligare att titta på än andra om man säger så ;-).
 
 
Efter någon timme, när solen nästan hade försvunnit helt, begav jag mig hem med denna lilla skrutt och gjorde en god middag som åts framför netflix. Vid 21-tiden sov jag som en sten och det var verkligen behövligt.
 
Ja, det var min lördag och nu måste jag tyvärr packa träningsväskan och ge mig iväg. Hoppas ni får en härlig dag och kom ihåg att kika in här i eftermiddag för att läsa den sedvanliga veckosummeringen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress