Nikolinas

Lifehacks
♦ När jag har idètorka brukar jag gå in på pinterest och kika igenom mapparna med bilder jag tidigare pinnat/pinna nya bilder som ger inspiration.
 
♦ När jag packar träningsväskan brukar jag alltid rulla kläderna istället för att vika, innan jag lägger ner dem i väskan. På det sättet tar de inte lika mycket plats. Detta funkar även utmärkt när man packar resväskan!, jag hade aldrig kunnat ta med mig så mycket saker på mina resor om det inte hade vrit för detta.
 
♦ Jag viker alltid in kanterna längst ut på tejprullen när jag har använt den. Då slipper jag leta ihjäl mig efter änden nästa gång jag använder den.
 
♦ När det är lite tvål kvar i flaskan som jag inte lyckas få ut brukar jag alltid hälla i lite vatten och sedan skaka om. Vips så har man tvål i några dagar till och behöver då inte stressa till affären.
 
♦ Istället för att slänga skokartonger så brukar jag använda dem som förvaringslådor. Ekonomiskt och bra, dessutom kan man alltid måla den eller "pimpa" på annat sätt om man inte vill att den ska se ut som just en skokartong. 
 
 
 
♦ köp kokosolja och ha hemma för den kan man verkligen ha till allt!. Man kan använda den som kräm på torra partier, som hårinpackaning, på knarrande gångjärn, ja you name it!.
 
♦ När jag känner mig lite nedstämd eller deppig går jag alltid up på en långpromenad, hur dåligt vädret än är. Motionen och den friska luften kommer att ge dig ny energi och få dig på andra tankar.
 
♦ Jag blockerar numret till de telefonförsäljare som ringer mig. På det sättet behöver jag inte tveka att svara när det ringer ett nummer som jag inte känner igen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress