Nikolinas

En av Tokyos hemligheter.
Kan vi bara stanna upp ett tag och titta på en av de många sakerna som i mina ögon gör Tokyo (och även hela Japan) så fantastiskt, nämligen grönskan. Nu tror förmodligen några av er att jag ska ägna ett helt inlägg åt träd, och ja det är förvisso sant, men dessa träd är inte som de tråkiga man kan hitta här i Sverige. Visst, granar, tallar och alla de andra som jag inte kommer ihåg namnet på, i all ära, men de kan verkligen inte mäta sig med de som man kan finna i Tokyo. Hela staden, och främst förorterna, är fulla med dessa gigantiska bonzailiknande härligheterna och jag älskar det!.
 
Just bonzaiträden har alltid haft en lugnande effekt på mig och dessa som ni ser på bilderna under är det ingen skillnad på, det är som om all stress och alla funderingar är som bortblåsta och man bara är, när man är omkring dem. Jag vet att det låter helt galet, men ni som har varit i bonzai-butiker kanske känner igen den känslan, och det är helt underbart!. Finns verkligen ingen bättre metod för att bli av med stressen och oron.
 
 
 
 
Eftersom jag känner mig så himla lugn med dessa växter i närheten så tyckte jag faktiskt att de förtjänar ett eget inlägg. Sedan ingår även andra växter, som sakuraträden, på min lista över rogivande växter (haha det låter helt galet, men jag är övertygad om att jag inte är den enda som har en sådan lista. Jag menar alla har ju listor för ALLT nuförtiden, så varför inte en lista över rogivande växter :P) men eftersom det inte var säsong så skippade jag att lägga upp bilder på dem här. De är bara rogivande när de blommar, resterande delen av året är de bara kala träd och alltså inte så roliga att titta på...
 
Nu när vi ändå är inne på ämnet så måste jag givetvis fråga om det är någon mer där ute som är lika galna som jag och har en lista över rogivande växter?. Om inte vad anser ni är rogivande då?. Det skulle vara lite kul att veta vad andra tycker och tänker.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress