Nikolinas

Lite från Island
God morgon/Good morning!
 
I och med alla resor som jag har gjort den senaste tiden där jag har pratat alla möjliga olika språk har det nu blivit väldigt rörigt i mitt huvud. Inatt drömde jag exempelvis på engelska och jag har även kommit på mig själv med att tänka på engenlska ett flertal gånger, något som är ganska konstigt om ni frågar mig, då svenskan faktiskt är mitt modersmål. Konstigt är det och samtidigt väldigt kul då det måste innebära att jag har tillräckligt bra ordförråd för att kunna ha det som mitt andra s.k "modersmål"
 
Är det någon av er som brukar uppleva detsamma när ni har använt er av ett annat språk i princip varje dag under en lägre tid?.
 
 
 
När vi ändå är inne på ämnet resor och språk tänkte jag passa på att bjuda på två bilder från Island. Som jag skrev i mitt förra inlägg så blev det tyvvärr inte något norrsken denna gång, men däremot fick jag uppleva lite av stadens vackra natur. Tyvärr fanns inte tiden att boka en utflykt så att man fick uppleva islands vackra natur, som vatenfallen etc, men däremot var vädret väldigt klart på dagarna så att man fick möjligheten att se dessa berg från stan. Bilderna gör utsikten verkligen inte rättvisa, men ni får ett litet hum om hur det såg ut i alla fall!. Så otroligt vackert och ibland önskar jag att jag kunde få vakna upp till den vackra utsikten varje dag :D. Nej Island slutar aldrig att förvåna mig. 
 
 
lillemmish - mode - inredning

God morgon!

Ha en bra tisdag

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress