Nikolinas

Kontraster i vardagen
 
 
Från högsommarvärme till 16 grader och kyliga vindar, ja det är precis vad jag möttes av när jag landade på Arlanda i onsdags efter några magiska dagar i Spanien. Man kan ju lugnt säga att jag fick uppleva en del kontraster den onsdagen, och jag måste ändå säga att hur magiskt och härligt det än var att få bo på ett härligt hotell, ligga och slappa i solen vid poolen dagarna i ända och att få njuta av all härlig mat, så var det ändå en otroligt skön känsla att landa på svensk mark igen. Ja, trots de inte alltid så varma sommardagarna, den långa vintern och den stressiga vardagen så är detta ändå mitt hem och jag personligen tycker att det är ett riktigt härligt ställe att få kalla för sitt hem!. Heja Stockholm!.
 
Hur som haver så får ni ett litet smakprov från Spanien här ovanför och OH MY vilka härliga platser det finns runtom i Europa (och även världen för den delen!). Mallorca var destinationen och jag har faktiskt aldrig varit där tidigare och blev minst sagt positivt överraskad!. Det är definitivt ett ställe jag räknar med att kunna besöka minst en gång till inom de närmsta åren. Nu å andra sidan ska jag förbereda mig för imorgon, en dag som jag under en längre tid har sett fram emot ett bra tag!. Ja, ni som har läst några av mina tidigare inlägg förstår nog precis vad det är som händer imorgon, för det är nämligen skolstart!!, och även om jag har lite fjärilar i magen så är det inte alls lika mycket som jag trodde att det skulle vara. Det kan ju ha att göra med det faktum att jag är så galet exalterad att nervositeten kanske då har dämpats en aning, men det är faktiskt ganska skönt att inte vara sådär hysteriskt nervös ;-). 
 
Så jag tänkte nu göra en kopp te till mig själv innan det blir tidig sänggång, man vill ju inte riskera att somna på uppropet, hehe :-P. Hoppas ni har haft en härlig helg och är det någon mer som kanske också börjar sin första skoldag imorgon?.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress