Nikolinas

7 tips i internetdjungeln
Internet tycker jag kan liknas lite vid ett stort svart hål, med den mening att den "suger åt sig" alla möjliga saker, från fakta till personers personliga åsikter, och den person som är beredd att djupdyka in i detta svarta hål (alltså enklare sagt, sätta sig vid sin dator/ipad/telefon och surfa ut på nätet) kan verkligen hitta precis vad som hellst. Det är ju ändå rätt häftigt om man tänker efter, jag menar, oavsett vad du funderar över så kan du vara bombsäker på att du kommer att hitta svaret, obs det krävs dock lite sökande innan du hittar det, men det finns där ;-).
 
Så om ni är uter efter att läsa lite roliga saker just precis nu (eller senare också för den delen) men inte har lust att leta runt, så tänkte jag här tipsa om några roliga och intressanta saker som jag har kommit över den senaste veckan. Ja, så scrolla lite längre ner för att hitta mina finfina tips ;-) ↓.
 
 
 
Den här braiga artikeln kom jag över för någon dag sedan, en artikel som faktiskt lärde mig en hel del nya saker och som jag tycker att varenda kvinna bör läsa, ung som gammal. För endometrios är tyvärr ett ämne som allt för få människor har någon koll på (mig inkluderat) och det är viktigt att vi pratar om det för att uppmärksamma alla de som lider i tystnad om att det inte är okej att ha så pass ont varje månad och att det faktiskt finns hjälp att få!.
 
♦ Alla ni, som precis som mig, är riktiga resenördar borde läsa denna artikel som tar upp de 10 hätigaste stämplarna att ha i passat. Det var riktigt kul att läsa och de tog upp ett antal stämplar som jag inte ens visste att man kunde få. Summa summarum, min lista över alla de länder jag vill besöka innan jag går i graven blev ett antal rader längre efter att ha läst denna artikel.
 
Denna peppiga artikel som uppmuntrar läsaren till att leva efter talessättet "fake it til' you make it", något som de flesta av oss är riktigt dåliga på att göra och borde bli bättre på!. Dessutom kunde jag inte ha läst den mer lägligt med tanke på att jag har en ganska stor grej som bokstavligt talat väntar runt hörnet, en sak som har gjort mig så nervös och orolig att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Men nu vet jag precis hur jag ska peppa mig själv så att jag gör en så bra prestation som möjligt!.
 
♦ Alla ni som är trötta på den rådande kroppshetsen och tycker att tjejer i alla storlekar och fäger är lika vackra, borde definitivt läsa denna artikel som listar 6 tjejer man borde följa på instagram just nu. Mer liknande artiklar åt folket säger jag bara, för detta borde ju faktiskt vara en norm idag, att alla kvinnokroppar är lika vackra.
 
♦ Okej, detta kanske inte är en så viktig artikel i den mening att den inte berättar om något världsomvälvande eller lyfter ett ämne som bör pratas om mer, utan det är en mer rolig-fakta-artikel, som närmre bestämt berättar om drottning Elizabeths matvanor. Definitivt läsvärd och riktigt rolig om man som mig gillar att få lära sig lite onödig fakta då och då ;-).
 
Denna artikel är ett måste för alla SATC älskare, och disskuterar hur serien hade blivit om inte Carrie hade haft den kända ballrinakjolen i öppningsscenen. Riktigt rolig artikel, och som sagt, ett måste för alla SATC älskare!. 
 
♦ Avslutningsvis, en artikel som har samlat vårens alla trender på ett och samma ställe. Så smidigt och jag sparade en himlans massa tid, hehe. Varsågoda!.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress