Nikolinas

The purpose world tour
Som lovat kommer här under en liten recesion på Justin Biebers konsert igår, och precis som jag skrev i det förra inlägget så uppfyllde den inte mina förväntningar men den var definitivt värd att se på!. Om det är någon av er som också var där igår och vill tillägga något så skriv det i kommentarerna ;).
 
 
Showen:
Ja showen i sig var fantastisk, jag menar en fullsatt Tele2 arena, GRYMMA dansare och en ljusshow som hette duga kan ju inte annat än att slå en med häpnad. Så där har jag verkligen ingenting att klaga på, det enda är att dansarna borde få ännu mer cred för det grymma jobbet de gjorde, för utan dem hade showen inte varit hälften så bra!. Jag hade själv ståplats lite längre bak i arenan, men det var ändå tillräckligt nära för att få en bra överblick över det stora hela!. 
 
Låtarna:
Tyvärr är jag inte en megastor Belieber så jag kände inte igen alla låtarna som framfördes. Men han spelade de stora hitsen som BabySorry, What do you mean & Love yourself, och det gjorde mig mer än nöjd för då fick jag några låtar att sjunga med i. Jag älskade även att han gjorde en av låtarna akustiskt och det var en av höjdpunkterna för då fick man verkligen höra hur duktig han är, dock var det en av de få låtarna han sjöng live.. Ja den större delen av konserten gick på autotune och det var verkligen en stor besvikelse för då hade jag likagärna kunnat sitta hemma och lyssna på hans skiva på telefonen istället. Men när han väl sjöng live var det grymt!.
 
 
Framträdandet:
Här var nog den största besvikelsen över hela showen, för han såg alltjämnt utrråkad och ointresserad ut över att framträda den kvällen. Jag vet att han har lite strul i privatlivet, men för de betalande fansens skull kunde han ju ha låtsats att hade the time of his life i alla fall..., det bästa han kunde bjuda på var ett skratt i mellanakten som han snabbt förklarade var för att hans svenske tränare stod i publiken. Nej det var verkligen en besvikelse och faktiskt första gången jag har sett en så ointresserad artist på en kosert, och då har jag ändå varit på en del i mina dagar. Dock måste jag tillägga att han är grym på att dansa så det var såklart kul att se, men när hela hans utstrålning vittnade om att han hellre hade velat ligga hemma i sängen och titta på film, så var det bara ett litet plus. 
 
Extrasakerna:
Jag älskade när han spelade olika instrument, som gitarr till en av sina låtar, och när han sedan drog av värsta trumsolot mot slutet av konserten. Det var verkligen häftigt och visade på hur duktig han faktiskt är och att han inte bara har glidit räkmacka fram i karriären. Tyvärr hade de lagt i två stycken pauser under konsertens gång, där den första var ca 20 min och den andra något kortare, något som verkligen drog ner stämningen. Man hann bli lite seg och trött och jag tycker att de istället hade kört på och klippt showen tidigare. 
 
Fansen:
Ja energin och exalteringen låg i luften under hela konserten och när han väl syntes på scen skrek i princip varenda liten tjej, och det blev verkligen ett öronbedövande ljud när alla tjejer i hela arenan började skrika (det ringer faktiskt fortfarande lite i öronen efter igår). Det var imponerande på ett sätt över den hysterin som var kring honom, men samtidigt lite jobbit för alla oss som stod och lyssnade på det. Men det är helt enkelt något man får ta när man går på en konsert för en riktig flickidol.
 
I det stora hela så hade jag kul och det är ändå det som är det viktigaste, men jag kan säga att jag nog inte kommer gå på en av hans konserter i framtiden. Det var kul att se men jag lägger hellre pengarna på någon annan i framtiden. Med det sagt hoppas jag att alla ni som ska gå ikväll får en härlig kväll och jag hoppas att han gör ett bättre framträdande ikväll!.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress