Nikolinas

We are all build different so embrace your unique look instead of slander the difference..
Veckans inspiration hittade jag på veckorevyns hemsida. 
Det är en otroligt cool tjej, Victoria Verovic Larsson, som gjorde en video som heter rätt och slätt "min kropp".
Här kommer en kort förklaring på bagrunden till videon:
 Veckans gästkrönikör Victoria Verovic Larsson, 20, är trött på att det bara är tjejer med "idealkroppar" som vågar visa upp sig. Nu har hon slutat vänta på att nån annan ska ta första steget – och gjort en egen video. "Det är precis såhär jag ser ut och detta är videon jag önskar att jag själv kunde hitta någonstans, men som jag fortfarande inte har gjort", säger hon. (Läs hela artikeln här)
 
Jag säger bara you go girl!. Den här sjuka utseendehetsen MÅSTE sluta, det är inte hälsosamt någonstans och det finns folk som dör på kuppen!. Varför ska man leva hela sitt liv med att klanka ner på sin egna kropp för att något flippat och ohälsosamt ideal säger att man ska se ut på ett visst sätt, när man kan fokusera på mycket roligare saker. Vi alla ser olika ut och det är så det borde vara, det skulle bara vara konstigt om alla såg likadana ut, hallå vi kan ju inte vara en värld med barbies och kens.....
Denna videon är verkligen någonting som behövs, för faktum är att väldigt få människor fakiskt fyller i alla de kraven som ställs i dagens ideal, och ska vi skämmas för det? ABSOLUT INTE!
Var stolt över att din kropp är frisk, att den klarar av att ta dig från punkt A till punkt B varje dag, att den kan bära dig till nya platser osv..., för det finns många som inte har den möjligheten.
 
Praise instead of slander because it will take you 10 times further!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress