Nikolinas

Tips på serier för lata dagar
 Det värsta, eller ja, en av de värsta sakerna jag vet är att vilja titta på någon serie på netflix men såfort man har startat det så vet man inte vad man ska välja. Jag är en person som i 9 fall av 10 har allting som jag ska göra palnerat in i minsta detalj för att spara in på tiden och undvika förvirring, så när detta händer mig blir jag väldigt irriterad. Oftast brukar det sluta med att jag kollar runt i några minuter utan någon större framgång, och sedan stänger ner det och surar halva dagen. Haha kanske inte det mest vuxna, men vi har ju alla vissa barnsligheter för oss och detta är en av mina :-P.
 
Så om det är fler av er som känner igen er i ovanstående scenario, tänkte jag göra vardagen lite lättare för er nu genom att tipsa en om 5 av mina favvoserier just nu!. Förhoppningsvis har ni inte sett alla och har då massa härlig serietittning framför er ;-).
 
 
 
American horror story:
Kanske inte en serie som passar alla smaker, men om du är lagd åt skräckfilmsgenren kommer du att älska denna serie!. Kort och gott handlar denna serie om olika skräckscenarior och det bästa är att varje säsong skildrar ett speciellt ämne, vilket innebär att du inte måste ha sett första säsongen innan du börjar på den andra då de är helt oberoende av varandra. 
 
Just nu finns det 5 säsonger på netflix, men jag hoppas att de släpper fler säsonger snart. För att göra er lite extra nyfikna så kan jag berätta att en hel del kändisar figurerar i de olika säsongerna, bl.a Emma Roberts  och Lady Gaga, erkänn, ni blev lite mer sugna på att se den nu ;-).
 
 
Bates Motel:
Ännu en serie inom skräckfilmsgenren (jag lovar, detta blir den sista) och denna serie är baserad på skräckfilmen Psycho. Eller mer korrekt så är filmen Psycho baserad på denna serie då serien utspelar sig innan filmen. Ja nu blev det lite rörigt, men jag ska ta och förklara lite mer ingående.
 
I serien får vi följa med Norma och hennes son Norman Bates i deras resa med att öppna sitt nyinköpta motel, men kort efter att de har flyttat in börjar konstiga saker hända. Människor försvinner, hemligheter tas upp till dagsljuset, och Norman hamnar i korselden ett antal gånger som ger polisen en del misstankar... 
 
Ja det är en otroligt spännande serie som ni garanterat kommer att fastna framför när ni väl börjar titta.
 
 
Falling skies:
Jag skrev om denna serie i ett inlägg här men jag måste bara påminna om den en gång till för den är så otroligt bra!. 
 
Denna serie går under genren sci-fi och handlar om hur flera grupper människor försöker överleva, samt göra motstånd mot den stora härd aliens som har invaderat jorden. Serien är otroligt gripande och såfort man tror att något kommer gå deras väg så kommer en twist som förändrar hela situationen. Dessutom finns denna serie i hela 4 säsonger så du kommer inte att titta färdigt på den i första laget.
 
Family Guy:
Vill man titta på en serie med många säsonger för att inte ständigt var på jakt efter en ny serie då man har tittat färdigt på den gamla, ska man definitivt titta på family guy. Just nu finns det hel 14 (!?!) säsonger av den på netflix och jag garanterar att det kommer ta några veckor innan ni har hunnit plöja igenom alla de säsongerna!.
 
Denna serie är en komedi som har samma stuk som The Simpsons fast är lite grövre. Det är lite mer svordomar, lite mer vuxna skämt och s.k snuskhumor, ja helt enkelt en tecknad serie för vuxna. Avsnitten är dessutom ganska korta så ni hinner se ett eller två avsnitt utan att ha förlorat halva dagen på köpet ;-).
 
Ja, titta på den helt enkelt och jag garanterar att ni kommer skratta minst en gång!.
 
American crime story - the people v. OJ Simpson:
En dramadokumentär som handlar om rättegången och processen kring fallet om OJ Simpson. En serie som jag verkligen gillar då det är både riktigt bra skådisr (David Schwimmer som spelar Ross i vänner bl.a) samt handlar om ett ämne som jag länge har verlat veta mer om. 
 
En serie som jag tycker att man bör ha sett, så det är bara att planera in!.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress