Nikolinas

Kvällslistan - lite smått och gott
Nu har jag suttit i över 30 minuter med viljan att skriva detta inlägg, men utan något att faktiskt skriva om. Det är helknasigt hur jag bara någon timme tidigare hade så mycket idèer att det bara svämmade över och nu är det tomt som en öken... Ja så efter lite surfande kom jag över en kvällslista här och kände bara yes!. Så nu har jag fyllt i den och ni kan hitta den här under.
 
I övrigt måste jag bara säga att jag älskar att läsa listor hos andra bloggare då man ofta får en bättre bild av vad det är för en person som sitter där bakom datorskärmen och underhåller en dag ut och dag in. Dessutom brukar de ofta bidra till en bra balans på en blogg så att det inte blir för opersonligt, för ingen gillar att följa någon som ständigt är opersonlig och aldrig bjuder lite på sig själv, eller ja vissa kanske gör det men inte majoriteten. 
 
Så det kanske var ödet att jag kom över denna lista just nu. Ja, hur som haver hittar ni min kvällslista här under, trevlig läsning:
 

När går du och lägger dig på kvällen? 

Runt 22:00. Men om jag har varit ute en stund eller kommit hem sent från träningen så blir det såklart senare. Men en vanlig vardag brukar jag alltid krama kudden vid 22-snåret.

Vad är det sista du gör på kvällarna? 

Tar ut råttis på en sista runda, och sedan läser ett kapitel eller två innan ögonlocken blir tunga som bly!.

 

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje kväll? 

Ca 15 min som max. Haha det kanske låter lite ovanligt för att vara tjej (de flesta av mina kompisar spenderar minst 30 min i barummet på kvällen) men jag förstår inte vad man gör för att dröja sålänge i badrummet?. Jag brukar ändå borsta tänderna, tvätta och smörja ansiktet, använda tandtråd vid behov samt gå på toa en sista gång, men ändå tar det aldrig längre tid än 15 min. Så ni som tar längre tid på er, vad gör ni?

Är kvällsfika viktigt? 

Njae, egentligen inte så jätteviktig och jag brukar ofta glömma bort det, men ibland faller lusten in!. Men när det väl blir av brukar det oftast bara innebära en kopp te eftersom jag inte kan äta saker försent på kvällen då min mage ballar ur dagen efter, så skulle mer kalla det kvällste än kvällsfika. 

Är du kvällstrött? 

Inte ett dugg!. Där är jag lite som ett barn då jag är megapigg hela kvällen för att sedan stupa när energin är slut.. Det finns inget mellanläge hos mig och det är ju bra det för då slipper jag de där sega kvällarna där man är trött men inte för trött för att sova.

Vad har du för kvällsrutin? 

Om jag kommer ihåg, kvällste framför någon bra serie på tvn. Därefter brukar jag gå ut med råttis, fixa mig för sängen och läsa ett kapitel eller två innan jag somnar. Ja roligare än så blir det inte ;-).

 

Hur ser en perfekt kvällsstund ut? 

Lugn och harmonisk med någon bra serie på tvn. 

Hur går du klädd på kvällen? 

Komfort är det som gäller såfort jag har klivit innanför dörren här hemma, så det jag brukar gå runt i är mjukisbyxor, myströja och stickade strumpor om det är lite kyligt på golvet.

Vad är det bästa med kvällen? 

Att man får möjlighet att varva ner lite efter en hektiskt dag och bara får vara.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress