Nikolinas

Dessa härliga sommarkvällar
 
Det finns få saker, ja faktiskt inga saker som jag kan komma på nu på rak arm, som klår sommarnätterna här i Sverige. Värmen, ljuset, atmosfären, ja allt är nästan som taget ur en film och man blir så otroligt inspirerad av att bara gå runt och insupa hela atmosfären. Det känns verkligen som att hela Stockholm nu har vaknat till liv efter en lång dvala och det är livat i alla vrår och kanter som aldrig förr. 
 
Ja, det är ju egentligen inte så konstigt att staden vaknar till liv på sommaren då alla, precis som mig, vill passa på att njuta av allt vad sommaren har att erbjuda innan den långa och kalla vintern lägger sig över staden igen. Detta är en av de sakerna jag älskar med Stockholm så himlans mycket och det är nästan plågsamt att behöva lägga sig på kvällarna då jag hellre vill vara ute och njuta till max. Om möjligheten fanns att ligga i en dvala hela vintern för att kunna vara vaken dygnet runt under sommaren hade jag med glädje tagit den, tänk vad mycket saker man skulle hinna med då ;-).
 
Tyvärr finns inte den möjligheten i nuläget så jag får nöja mig med att, precis som många andra svenskar, njuta medan det varar för det är ju detta som tar mig igenom vintern varje år. Tanken på att somrar som denna väntar runt hörnet efter en lång och kall vinter gör ju ändå att sommaren uppskattas ännu lite till!. 
 
Nej nu får jag sluta svamla runt, egentligen hade allting ovan enkelt kunnat sammanfattas i två meningar, men jag kände verkligen för att skriva av mig lite så om ni inte orkar läsa igenom allt hoppas jag att ni njuter av bilderna i alla fall.
 
Hoppas ni får en mysig kväll!.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress