Nikolinas

Serie tips - Falling skies
Eftersom söndagar för mig är den ultimata slappardagen, oavsett om lördagen spenderades hemma i lugnet eller ute på någon av alla fester som Stockholm har att erbjuda, så tänkte jag starta denna söndag här med ett serietips. För jag är nog inte den enda som anser att söndagarna skall spenderas så lugnt som det bara går!.
 
För några dagar sedan kom jag över en ny serie vid namn: falling skies, som kort och gott handlar om att jorden har blivit invaderad av aliens. Givetvis vill inte alla människor gå med på det och vi som tittare får då följa med en motståndsrörelse genom deras kamp om att få reda på vad utomjordingarna egentligen vill, samt få bort dem så att mänskligheten kan få tillbaka sin planet. Givetvis är det inte så enkelt som det låter och genom resans gång möter de på en hel del intriger som antingen kan splittra upp hela gruppen, eller göra deras sammahållning starkare än någonsin.
 
Då jag alltid har varit en "sucker" för just överlevnadsserier, och speciellt de där det handlar om antingen zombies eller aliens, blev jag givetvis fast redan efter första avsnittet. Det är någonting speciellt med serier som skulle kunna hända på riktigt (nu vet jag att alla av er inte håller med mig) men faktum är att vi inte vet om vi är ensamma i universum, och det gör att serier som denna känns lite mer verklig på något sett. Ja, så jag tycker verkligen att ni alla borde ge den en chans, dels för att den både är riktigt bra gjord och har en bra handling, samt för att den är hela 4 säsonger lång, så man kommer inte se färdigt den i första taget (om man inte sträcktittar förstås).
 
 
Jag har klistrat in trailern här ovanför så att ni får ett litet mer hum om vad den handlar om. Nu tänkte jag påbörja andra säsongen, åh vad jag älskar söndagar!. Hoppas ni får en fin dag.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress