Nikolinas

En liten morgonlista

När går du upp?
Mellan 7-7:30, egentligen när råttis tycker att det är dags att gå ut och det brukar vara runt den tiden. Undantagen är de dagar då jag har morgonträning, då brukar jag oftast gå upp vid 5:30.

Vad är det första du gör varje morgon?
Tar på mig mjukisbyxor och uggs och tar ut råttis på morgonrundan. När jag sedan kommer hem brukar jag ha fått tillräckligt med energi för att börja koka lite kaffe.

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon? 
Ca 15 min. Är aldeles för seg på morgnarna för att lägga något större fokus på smink...

 

Är frukost viktig? 
Yes!. Utan frukost fungerar jag verkligen inte!. Oavsett om jag har varit ute till sent kvällen innan börjar min mage alltid att kurra runt 7-tiden varje dag och då är det bara att gå upp och ordna frukosten så att inte resten av dagen ska bli förstörd.

Vad äter du till frukost? 
Beror på vad jag känner för. Just nu är det två kokta ägg, en knäckemacka och en kopp kaffe som gäller. Men har både ätit gröt, misosoppa, flingor och filmjölk etc. i olika perioder.

Är du morgontrött? 
Nope, morgnarna brukar vara den tiden på dygnet då jag är som mest produktiv. Älskar att sitta uppe tidigt på morgonen och se staden vakna till liv medan man får undan lite måsten.

Vad har du för alarm? 
Standardsignalen som man har på iphonen när man ställer in larm. Hatar den verkligen men har inte tagit mig tiden att ändra den än...:P

Hur ser en perfekt morgon ut?
Jag vaknar av att solen skiner in genom fönstret, och tar sedan ut råttis på en morgonpromenad runt mariaberget där jag känner lukten av nyklippt gräs, hör fåglarna kvittra och känner morgonsolen som värmer mig. Sedan tar vi oss hem igen fyllda med energi och då är det dags att ordna en brakfrukost med allt som jag känner för just den morgonen....

Vad är det bästa med morgonen?
Att man får se hur staden vaknar till liv samt att jag får undan måsten som jag annars skjuter på resten av dagen.

Hur går du helst klädd på morgonen? 
Morgonrock och mysiga tofflor/strumpor!.

 

Listan är hämtad härifrån.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress