Nikolinas

Allt om mitt nya kapitel i höst!
Ett ämne som jag har trippat lite kring i de senaste inläggen är hur denna höst ser ut för mig. Jag har berättat att jag denna höst påbörjar ett nytt kapitel i mitt liv, men så mycket mer än så har ni ju faktiskt inte fått veta, så därför tänkte jag i detta inlägg berätta lite mer ingående om just denna höst och varför jag just denna höst kommer att påbörja ett nytt kapitel i mitt liv!.
 
MEN innan jag börjar så vill jag bara flika in att jag hoppas att ni har haft en härlig, lugn och skön helg!. Denna helg har verkligen gått i vilans tecken för mig och nu känner jag mig faktiskt mer redo än vad jag trodde inför min sista arbetsvecka innan semestern!. I nuläget kan jag inte ens beskriva längtan efter att få sitta på planet på lördag mot varmare breddgrader ;-).
 
 
Så, tillbaka till huvudämnet i detta inlägg, hösten. Ja, som sagt så är denna vecka som nu börjar min sista hela arbetsvecka (jobbar även torsdag och fredag veckan därpå men då är det mer som "stand in") innan semestern, och därefter börjar jag skolan!!. Detta ärverkligen aldrig något jag trodde att jag NÅGONSIN skulle säga, men jag längtar verkligen till att få börja skolan!!, åh det ska bli så himla kul!. 
 
Den 28 Augusti ska jag infinna mig i aulan på Södertörn för upprop och för att sedan få veta vilken klass jag kommer att få spendera mina 3 kommande år med, något som är riktigt spännande men även lite läskigt. Det är som sagt ett nytt kapitel som börjar i mitt liv och efter att ha jobbat i ca 5 år, ja mer eller mindre sedan jag tog studenten, så känns det så konstigt att kastas tillbaka in i den akademiska världen med allt vad kurslitteratur och föreläsningar hör till. I nuläget är det en mängd frågetecken som snurrar i mitt huvud; var man hittar billigaste kursliteraturen, hur många föreläsningar kommer det vara i veckan, hur kommer lärarna vara, hur ser skolan ut etc.. Men givetvis är detta frågetecken som kommer att klarna i samband med skolstarten.
 
I den mån det går kommer jag försöka ta med er på denna resa och jag hoppas att ni vill följa med på denna resa, och vi kanske till och med kan fungera som stöd för varandra när det känns lite extra tungt!. Om ni har några tips redan nu för en blivande student får ni gärna skriva bland kommentarerna, jag tar emot alla tips som finns! :-).
 
Vad jag däremot kommer att plugga väljer jag att inte berätta om ännu, och det kommer förmodligen ändå att klarna lite senare i höst. MEN innan skolan börjar har jag faktiskt en liten mini-semester inplanerad och som jag skrev i början så lyfter flyget på lördag morgon som har slutdestination: Spanien!. Ett par dagar med inga måsten, sol, bad och bara att få vara är precis vad jag behöver just nu så resan är minst sagt efterlängtad. Givetvis följer också kameran med och mitt mål är att kunna bjussa er på en massa härliga bilder. Så tills lördag måste jag börja plocka bland badkläderna, inhandla måsten såsom solkräm och packa väskan, med andra ord så kunde det ju ha varit värre ;-P.
 
Så, detta blev ett så mycket längre inlägg än vad jag först hade tänkt men så bir det ibland. Nu vet ni vad jag kommer att ha för mig de kommande veckorna och månaderna, och som sagt så kommer jag att försöka ta med er på det mesta som sker, allt mellan himmel och jord. Så för att avrunda detta inlägg tänkte jag önskar er en riktigt härlig söndagskväll och kom ihåg att kika in här snart igen för mer uppdatering.
Iza

Åh, jag börjar också den 28e! Tycker också att det känns lite läskigt. Kul att jag hittade din blogg så kanske jag får läsa mer om nervöspirr och starten!

Svar: Åh vad kul, känns skönt att veta att jag inte är den enda som är lite smånervös inför skolstaren :-)
Nikolinas

Malin

Vad roligt att du ska börja plugga! Jag har min bachelor och master men dagdrömmer om att läsa ytterligare en bachelor... Att jobba är ju bekvämt och så, så det som stoppar mig är mest tanken på att "förlora" den tryggheten och den rutinen men usch vilken trist anledning det är. Heja dig som tar klivet!

Svar: Åh tack så mycket, men gud vad häftigt att du har både en bachelor och master, snyggt jobbat! och det är ju aldrig för sent att börja plugga på ytterligare en bachelor, när tiden känns rätt förstås :-D
Nikolinas

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress