Nikolinas

Tips på hur man får grönare fingrar.
Idag vaknade jag redan dig 6:30, och även om jag föredrar att vakna tidigt då jag känner att jag får ut mer av dagen, så var planen inte att jag skulle vakna så tidigt idag. Då jag har gått upp vid den tiden alla andra dagar denna vecka, så var planen att idag ta en sovmorgon fram till klockan 9 i alla fall (ja det kanske inte räknas som sovmorgon för er, men för mig är det så :-P). Hur som haver var det inte så mycket att göra åt det och jag får helt enkelt ta min sovmorgon någon annan dag istället.
 
Förresten, glad fredag på er!. Åh det är så härligt att det är fredag, och att det dessutom ser ut som att vi kommer få fint väder drar inte precis ner betyget!. Därför tänkte jag ta en långpromenad med råttis vid lunch, dels för att han då får röra på sig ordentligt, men även för att jag ska få njuta lite av solen. Tills dess att våren är här på riktigt så får man ta vara på de få soltimmarna man får, och då är en långpromenad ett av de bästa sätten om ni frågar mig.
 
 
Men tills dess tänkte jag faktiskt ta och vattna alla blommorna som jag har här hemma. Såg nu att de ser lite ledsna ut och det är inte så konstigt med tanke på att det var ett bra tag sedan jag vattnade dem. Det är ett under att jag kommer ihåg att ge råttis mat och vatten flera gånger om dagen med tanke på att jag dödar blommor på löpande band...
 
Men skämt åsido så önskar jag faktiskt att jag hade grönare fingrar, då ett hem fyllt med en massa friska växter är en av de finaste sakerna som finns om ni frågar mig. Får kanske ta och anmäla mig på en hålla-blommor-vid-liv-kurs (eller motsvarande om det ens finns :-P). Om ni har några tips på hur man får grönare fingrar, lämna gärna en kommentar.
 
Hoppas ni får en fin fredag!.
Valeria

Ska nog själv vattna min lilla Sidney, hon börjar se ledsen ut hon också. Kram och puss!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress