Nikolinas

Söndagsfunderingar
Det är verkligen skillnad mellan lördags- och söndagsmorgnar när det gäller människor som är uppe tidigt, och ja, det kanske inte är så konstigt egentligen med tanke på att många festar på just lördagar och då inte brukar vara så morgonpigga på söndagarna ;-). 
 
Kul är det i alla fall för om man tittar på lördagsmorgnarna så är det inte alls lika mycket folk ute som på en vardag, men man brukar ändå se en och annan människa på gatorna, och bland dem är det främst hundägare. Men när man går ut en söndagsmorgon så är det TOTALT tomt på gatorna, till och med hundägarna är som bortblåsta och det känns lite som att man går runt i en westernfilm där de spelar den klassiska låten (ni vet vilken jag menar) och man ser halmbollar (tror jag det är) blåsa över gatan. Då känns det verkligen som att man är den enda människan kvar på jorden, och mina tankar började direkt spinna iväg på vad jag skulle göra om det verkligen var så.
 
Några saker jag kom fram till att jag skulle göra var:
♦ Gå in i chanelbutiken och plocka på mig alla mina favoritsaker därifrån. Är man själv på jorden så behöver man ju inte precis betala :-P.
♦ Passa på att gå in i alla museèr Stockholm har att erbjuda, och det utan att behöva köa!.
♦ Sova på slottet i några nätter för att uppfylla min dröm som barn att vara prinsessa.
♦ Plocka på mig av all favoritmat som jag kan komma och tänka på från mataffären, rökt lax och hummer i mängder, ben & jerrys, frukter av alla sorter, glass mm.
 
Vad hade ni gjort om ni var ensam på jorden?
 
 
 
Ja det var lite av mina söndagsfunderingar, men nu till något helt annat!. Här ovanför ser ni två bilder från min frukost imorse. Givetvis måste jag ännu en gång pusha för ingefärsshoten som jag gjorde igår, den är verkligen ett perfekt kompliment till frukosten och är dessutom riktigt god. Receptet kan ni hitta i föregående inlägg eller här
 
Just nu sitter jag med min andra kopp kaffe och slötittar på tvn samtidigt som detta inlägg skrivs, och det är helt galet att det inte finns ett enda bra program att titta på just nu. Jag menar, en söndagsmorgon borde de visa en massa roliga filmer och program med tanke på att alla i princip är hemma och lediga idag.. Tur att netflix finns i alla fall ;-).
 
Hoppas ni får en härlig morgon/förmiddag!.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress