Nikolinas

Dagens lunchtips!
Nej, den här dagen kan jag inte säga att många punkter har bockats av på min att göra-lista. Men tur för mig att det inte var något som är så pass brådskande att det inte kan vänta till imorgon, för det var faktiskt väldigt skönt att bara få skrota runt lite en hel dag utan några större måsten. Men jag lovar att det inte ska bli någon vana ;-).
 
Någonting man däremot måste göra varje dag är att äta lunch, och eftersom jag hade spenderat hela förmiddagen knåpandes på datorn inomhus, så passade jag på att äta en lunch ute för att få lite frisk luft (och självklart för att råttis skulle få sig en promenad). Sushi blev dagens val, och inte vilken sushi som helst, utan min absoluta favorit från sensei i Mariatorget!. Ett hett tips till alla er sushiälskare där ute!.
 
 
Även om jag fortfarande är proppmätt så börjar det vattnas i munnen så fort jag ser dessa bilder på maten, och i ärlighetens namn skulle jag lätt kunna trycka i mig en portion till bara för att det är så himla gott!. Jag menar titta bara på bilden på sushin här under, blir ni inte också riktigt sugna på att äta den typ nu!.
 
 
Men nog om lunchen. Efter en promenad hem med råttis knåpade jag lite till på datorn fram till kl 14 och då var det dags för fika paus. Yes, klart man måste ta en fika även om man är hemma hela dagen, man måste ju behålla rutinerna eller hur ;-). 
 
Ja det var i princip min dag idag, inte så himla rolig som ni kanske märker. Nu ska jag plocka undan lite samt passa på att diska, sedan är det träning och barnpass som gäller. Det ska bli skönt att äntligen få röra på mig efter några dagars vilande pga förkylningen (som för övrigt nu är nästan helt borta, lycka!) och sedan blir det en lugn kväll hemma. Så för att avsluta detta inlägg bjussar jag på en riktigt posig selfie som jag tog för någon timme sedan, enjoy!.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress