Nikolinas

Dagens äventyr
Denna dag har verkligen inte gått i många knop. Dels för att förkylningen fortfarande härjar för fullt hos mig, vilket gör att jag inte har så mycket energi att röra mig på, men främst för att jag anser att det inte är någon idè att stressa om jag ändå är ledig. Det är bara dumt att stressa i onödan, för varför ska man må sämre i onödan? (något jag ofta gör när jag är väldigt stressad), det kan man ju spara till de gångerna man verkligen måste stressa för att hinna med!.
 
För er som undrar så härjar förkylningen fortfarande för fullt i min kropp (som jag skrev ovan) men jag mår betydligt bättre än vad jag gjorde imorse. Förutom att halsen känns som att jag har svalt flera ark sandpapper och näsan antingen rinner nonstop eller är helt igentäppt, så känner jag mig ganska bra och framförallt pigg!. Så tänkte faktiskt ta den energin som finns och cykla en liten stund, känner mig så rastlös och då finns det inget bättre sätt än att göra av med lite energi.
 
 
 
Men trots att jag har varit relativt seg denna dag så har jag ändå hunnit med lite grann. Det blev ett besök i stan för lite nödvändiga inköp, och på vägen hem fick jag tillochmed njuta av lite sol när den hade börjat att gå ner för dagen. Givetvis var jag tvungen att knäppa en bild, jag menar en sån foto-opportunity får man ju bara inte strunta i!. När jag sedan kom hem kände jag att jag ville fira att det äntligen är fredag, och vad är inte bättre att fira det med än med en semla?!. Ja gott var det och nu sitter jag här och låter den sjunka ner lite innan det är dags att göra middag.
 
Resten av kvällen kommer att spenderas här hemma i soffan framför en (förhoppningsvis) bra film. Ja, roligare än så blir inte denna fredag, men om ni frågar mig så har den varit aldeles perfekt!, och helgen kommer förmodligen att fortsätta i samma takt. Bättre sätt att förbereda sig inför en ny vecka finns inte ;).
 
Jag hoppas ni har haft en härlig dag och att ni får en minst lika härlig kväll vad ni än bestämmer er för att göra! 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress