Nikolinas

Det är okej att erkänna att man mår dåligt
Jag har dragit mig för att kika in här hela eftermiddagen. Inte för att jag inte vill, nej för jag älskar ju verkligen att skriva här och dela med mig av bilder som jag känner mig stolt över, det här är ju mitt forum och jag verkligen älskar det. Nej jag har mer dragit mig för att kika in här för att någonting inte känns rätt. Dagen i sin helhet har passerat precis som vilken annan dag som helst, inget nytt, inget spännande, utan bara har passerat. Men någonting har sänkt mig totalt idag och jag kan verkligen inte sätta fingret på vad det är, kanske är det stess, kanske är det gamla saker som kommer tillbaka nu och som behöver bearbetas, kanske har jag fått för lite sömn, ja just ordet kanske har dykt upp en hel del idag..
 
Så varför jag har dragit mig för att skriva något här är för att jag vill att det ska vara en positiv stämning här. Jag vill pigga upp och peppa er alla som tar er tiden att läsa mig blogg, ja jag vill sprida positiv energi med mina inlägg!. Men efter att ha startat upp och stängt av datorn ett tiotal gånger kom jag fram till att det faktiskt är okej att skriva ett sånt här inlägg då och då också. För det är ju precis det som gör mig till en vanlig dödlig människa och inte bara en fiktiv person bakom en skärm som verkar leva i en sagovärld. Det är faktiskt okej att ibland skriva att man inte känner sig riktigt på topp, det är okej att erkänna att vissa dagar är tyngre än de andra, att dagen i sin helhet är en rak uppförsbacke. Ja, vi alla mår ju dåligt ibland och bästa att göra är att erkänna det och försöka bearbeta vad det än är som orsakar det istället för att ignorera känslan och sedan må ännu sämre i slutändan.
 
Så ja idag har jag verkligen inte varit på topp och tyvärr har jag ännu inte satt fingret på precis vad det är, men ibland tar det någon dag innan man listar ut problemet. Så istället för att försöka tvinga fram något halvhjärtat inlägg väljer jag nu att stänga ner datorn och alla andra sociala medier och lyssna in mig på en podd som alltid piggar upp mig. För ibland, precis som jag känner denna kväll, är det bäst att bara vara.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress