Nikolinas

Morgon med japanskt godis
Imorse var det verkligen inte lätt att ta sig upp ur sängen, något ni kanske märker på detta sena morgoninlägg. Jag vaknade av att telefonen ringde vid 8:30 och ärligt talat var jag inte riktigt vaken när jag tog det samtalet, för har inget minne av vad det handlade om... Tur att det inte var något viktigt jobbsamtal i alla fall ;). Men hur trött jag än är i dag så är det verkligen värt det, det var en riktigt grym show igår, tyvärr uppfyllde den inte mina förväntningar men jag är verkligen inte missnöjd. Så jag tänkte att jag berättar lite mer om The purpose tour i ett senare inlägg idag så se till att kika in här då!. 
 
 
Nu ska jag ta och äta min efter-frukost-fika (har lagt till med en och annan dålig vana efter Japan, men jag intalar mig att eftersom jag tränar i princip varje dag så är det ingen fara). Jag tycker att just fikan man tar någon timme efter frukosten är så himla energigivande och man blir mer taggad inför dagen, jämfört med den fikan som mantar på eftermiddagen för då brukar jag bli mest dåsig och behöva en halvtimmes powernap. Detta är förmodligen lite från person till person, men har ni inte testat att ta en fika efter frukosten istället för på eftermiddagen så gör det!.
 
Fikan idag är det som ni kan se på bilden ovan, kaffe och lite Japanskt godis (och nej inte något konstigt som torkade minifiskar, utan saker som faktiskt innehåller socker :P). Den gröna är matcha-kitkat och den är verkligen himmelskt god!, tyvärr har jag endast hittat dem i Japan men det går säkert att beställa hit. Den andra lilla bollen ni kan se är mochi-godis med smak av jordgubb. Dessa finns att hitta överallt i Stockholm nu så det är bara att gå och fynda (de finns även i glassform som jag föredrar). Tyvärr är inte denna riktigt i min smak, tycker att de har sån obehaglig konsistens, men det går förmodligen att lära sig gilla dem!.
 
Nu har jag tillräckligt med energi för att ta mig an denna fredag, hoppas ni har haft en fin morgon!.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress