Nikolinas

Favoriter från Netflix
Som jag skrev i förra inlägget så ägnar jag denna söndag åt att sitta hemma och titta på filmer/serier, och precis som lovat kommer här under några av mina favoritserier från Netflix. Om det är någon ni tycker att jag har missat som bara måste finnas med så är det bara att skriva det i kommentarerna. Happy tv-day!.
 
 
 
 
The Carrie diaries:
Om man älskar SATC så är denna seire ett MÅSTE!. Jag kan ärligt säga att när den släpptes så var jag inte särskillt taggad på att se den då det är svårt att toppa just SATC, och även om den inte riktigt gör det så kan jag lugnt säga att den i alla fall ligger på samma nivå. Tänk er en blandning av Gossip Girl och SATC (obviosly :P), med andra ord typiska tonårsdramor med snyggt mode, så är ni hemma. Det enda negativa jag har att säga om serien är att det just nu bara finns två säsonger av den, så jag hoppas att de fyller på snart!.
 
 
The O.C:
Detta är i och för sig inte en ny serie, men när jag såg att den fanns på Netflix var jag bara tvungen att se om den. Tyvärr är den inte riktigt lika bra som jag minns den, men definitivt värd att se!. Dessutom måste jag tillägga att just The O.C är lite av en klassiker (ni som är samma generation som mig vet precis vad jag menar) och om man inte har sett den så måste man helt enkelt göra det, ungefär som att man måste ha sett Titanic.
 
 
Huset fullt:
Den absolut bästa serie som någonsin har gjorts! (förutom the Nanny) och precis som med The O.C så var jag bara tvungen att se om denna serie när jag såg att den fanns. Inte nog med att den är så otroligt bra (handlar om tre barn, som efter sin mammas död blir uppfostrade av sin pappa och sina två morbröder som flyttar in i huset. Helt hysteriskt roligt!) utan jag får även en enorm nostalgikänsla varje gång jag ser den då jag alltid brukade titta på den när jag var yngre. Så denna är ett MÅSTE!.
 
 
Bates Motel:
En spinoff serie till filmen Psycho, som handlar om Norma Bates som köper ett gammalt hotell för att rusta upp och öppna igen. Med sig har hon sin son Norman, som med tiden visar sig vara en helt annan person än man först trodde. Hotellet heter givetvis Bates Motel, och när det öppnar kommer plötsligt Normas okända förstfödda son för att hjälpa till och det är då allting börjar eskalera... Ja denna serie är klart värd att se och tyvärr såg jag klart båda säsongerna för någon månad sedan, så nu måste jag vänta tills nästa säsong släpps (om den ens gör det, man vet ju aldrig med netflix..)
 
 
Narcos:
Denna serie tror jag att de flesta ev er har hört talas om då den var riktigt hypad för ett tag sedan, och det med rätta!. Knäpp som jag är vill jag aldrig se en serie när den är som mest hypad, så för några veckor sedan när jag märkte att det mesta av hypen hade lagt sig kring den så valde jag att börja se den, och OH MY vad bra den var!. För er som inte vet så handlar serien om den ökände knarkkungen Pablo Escobar och hans liv, allt ifrån vem han var till hur han kunde bli så stor och alla intriger som skedde kring honom under en lång tid. Detta är inte bara en bra serie utan även en del av historien som jag tycker att alla bör ha sett för att få sig en bild av vad som faktiskt har hänt i världen och vilka konsekvenser det har gett. Ja kort och gott, se den!.
 
 
Scream:
Netlix släppte för inte allt för länge sedan en spinoff-serie som baserades på filmerna Scream (ja serien går under precis samma namn) och den är inte alls lika obehaglig som filmerna. Då jag har sett alla filmerna så var jag naturligtvis tvungen att se serien också, och ärligt talat hade jag inte alls särskillt stora förhoppningar då många spinoff-serier brukar vara betydligt sämre än originalfilmerna. Men i detta fall var det verkligen inte så!. Serien är mer som en kriminaldrama är en skräckis, så ni som inte gillar skräckisar behöver inte vara oroliga, och den handlar precis som filmerna om att man försöker lista ut vem mannen bakom masken är. Den är både spännande och oförutsedd, några av de viktigaste egenskaperna för en bra serie om ni frågar mig.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress