Nikolinas

Ljusglimtar i vardagen
 
Så för att balansera det halvdeppiga inlägget jag skrev igår (ja det blev betydligt mer deppigt än vad jag hade planerat när jag satte mig vid tangentbordet) så tänkte jag ägna detta inlägg åt att skriva några saker som faktiskt gör mig glad mitt i all tristhet. För det är ju ändå så man får dagarna att passera genom att fokusera på de sakerna som gör en glad, visst iband är det inte lätt och det känns som att ingenting i världen gör en lycklig. Men någonstans mitt i mörkret finns den där lilla ljusglimten, det gäller bara att hitta den!.
 
 
Så utan något vidare dröjsmål kommer några ljusglimtar från mitt liv!:
 
 
- Mina härliga vänner som alltid ställer upp för mig, för trots att jag kan vara ett riktigt "pain in the ass" så backar de aldrig undan, utan står kvar tills stormen är över (så att säga)
 
- Lilla råttis, som kan få mig att totalt smälta oavsett hur arg jag är, genom att bara titta på mig, ja han är guld värd!.
 
- Att jag bor i trygga lilla Sverige, för trots att vi har hemskt väder 70% av tiden, och att svenskar inte alltid är världens trevligaste människor (främst på morgnarna i kommunaltrafiken) är jag lycklig över att jag inte lever i den oroligheten som många andra gör. Att vara på landsflykt från sitt eget land och frukta för sitt liv är något jag inte har behövt uppleva, och jag hoppas innerligt att jag aldrig behöver göra heller.
 
- Att semmeldagen snart är här, för trots att det kanske är en av de mer onyttigare bullarna så måste man väl ändå få unna sig en gång om året (eller ja kanske tre, fyra gånger tillochmed...)
 
 
- Att det är torsdag idag, vilket innebär att det är fredag imorgon, vilket är min ABSOLUTA favvodag (vem har egentligen inte fredag som favvodag??). Snart är det dags för FREDAGSMYYYYYS
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress