Nikolinas

True friends!
Jag har funderat på det här lite från och till och jag har insett att jag är så otroligt lyckligt lottad som har de fina vänner som jag har.
Självklart har jag haft vissa vänner som har kommit och gått, men så är det ju för de flesta. Jag brukar jämföra det lite med ett förhållande, man måste gå igenom några "breakups" innan man hittar den/de som är rätt för dig. Självklart är det aldrig lätt att inse att någon du verkligen litade på och trodde att den var vid din sida till 100% plötsligt bestämmer sig för att nej men vaddå ställa upp för dig när du går igenom en kris, jag ska göra ditt och datt istället. (ja de flesta av er har säkert upplevt det någon gång i era liv). Men det är bara att resa sig upp, borsta av sig och inse att den personen helt enkelt inte var värd det. Jag tror verkligen att det är sannt som de säger att man måste ha gått igenom en svår fas/kris i sitt liv för att inse vilka som är ens sanna vänner (kan säga att jag lärt mig det av egen erfarenhet).
 
Jag är verkligen glad över att ha de människorna jag har i mitt liv, jag vet att de skulle ställa upp för mig i vått och torrt, och självklart skulle jag göra detsamma för dem. Det kan ha gått månader utan att vi har setts men när vi väl ses så är det som om vi sågs igår!. Det är sanna vänner för mig, och jag har hellre några få riktigt nära vänner än en massa ytliga, herregud vad ensam jag skulle vara då...
(självklart har jag ju också en del "ytliga" vänner, sånna som man gillar att umgås med och man ses ibland, men man berättar inte ALLT för dem). Det funkar perfekt för mig!. Alla behöver någon som bara förstår en och som man kan ringa kl 3 på natten bara för att prata ut.
 
Så vad vill jag egentligen säga med det här inlägget?. Jo att jag är så himla rik som har dessa underbara vänner, pengar är bara en materiell sak för de kommer och går, medan relationer är den sanna rikedomen!.
Så jag vill avsluta det här inlägget med att konstatera att jag är extremt rik och skulle inte byta det mot något i världen!.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress